Welkom allemaal op de blog pagina van Vintage Point. Hier brengen wij elke maand verhaal over bepaalde spullen, stijlen, interieur en nog veel andere leuke onderwerpen. In deze blog vertellen we over hoe het de afgelopen drie maanden sinds de start van ons bedrijf is gegaan.
De afgelopen maanden
Inmiddels zijn er drie maanden verstreken na de lancering van ons bedrijf Vintage Point. In onze eerste blog hebben jullie kunnen lezen dat wij als broer en zus samen een bedrijf in vintage meubels en woonaccessoires zijn begonnen.
Dat het allemaal nieuw en wennen zou zijn was te verwachten, maar dat het zo’n bewogen proces werd heeft ons ook overvallen. Met deze tweede blog willen wij jullie meenemen in het proces van onze eerste drie maanden als bedrijf Vintage Point.
Zoals jullie misschien in het vorige blog al hebben kunnen lezen zijn wij in een creatief gezin opgegroeid waar oog voor detail en oog voor mooie spullen een belangrijke factor was. Onze vader heeft als beeldend kunstenaar altijd vanuit een atelier gewerkt waar wij als kind (en nog steeds) vaak kwamen. De laatste 10 jaar heeft onze vader in hartje Amsterdam gewerkt. Hier heeft hij een mooie werkruimte gecreëerd waar wij graag kwamen. Van werkplek van onze vader, tot leren voor tentamens, tot kerstdiners met 15 man, de plek is altijd multifunctioneel geweest. Dat het nu ook ineens als opslagplek moest fungeren was voor hem ook een omschakeling. Doordat wij steeds meer spullen moesten inslaan om een echte webshop te creëren begon het al aardig vol te staan.
Na de lancering van Vintage Point op internet, hebben wij in de eerste week al een aantal mooie producten kunnen verkopen. Wat waren wij vereerd en trots! Maar ook was dit de manier om te leren hoe een eigen bedrijf in zijn werk ging. Gaandeweg in dit proces kregen wij ook steeds meer inzicht in de potentiële klanten, het interieur en de vintage liefhebbers. Veel steun en de gunfactor hadden we al mee van onze familie en vrienden (dank dank dank!!!!), maar het echte werk moest nog beginnen: naamsbekendheid opbouwen.
Door een fluctuerend proces met social media, een zoektocht naar een eenheid in stijl, en een ratrace naar likes en volgers, kwamen wij er steeds meer achter hoe een eigen webshop en een bedrijf op social media werkt. Als broer en zus is deze zoektocht, met de nodige discussies, onenigheden maar vooral ook heel veel lol een ware rollercoaster geweest. Langzaam maar zeker kwamen wij steeds dichter bij onze persoonlijke stijl. Zelfvertrouwen groeide met het proces mee en resulteerde uiteindelijk in een stijgende lijn van de verkoop van onze producten. Doordat de verkoop van onze meubels harder ging dan verwacht kregen wij te kampen met ruimtetekort. Het atelier begon al aardig vol te raken en begon er een jungle van vintage spullen en accessoires te ontstaan.
Het was dus tijd voor meer ruimte! Onze vader moest ook zijn eigen ruimte weer kunnen gebruiken (dank pap voor onze tijdelijke inbeslagneming). Na flink wat speurwerk en mailtjes hebben wij uiteindelijk een tijdelijke ruimte kunnen krijgen op de Moezelhavenweg 7 Amsterdam waarin wij de mogelijkheid hebben om als werk- en winkelplek te mogen fungeren. Wat zijn wij blij! Genoeg ruimte, een overzichtelijke indeling en vooral de mogelijkheid om op afspraak te komen neuzen in onze shop!
Door middel van wekelijkse inspiratie en nieuwe producten nemen wij jullie mee in onze vintage fever. Wij zijn jullie ontzettend dankbaar voor de likes, het enthousiasme en de support! Jullie hebben het mogelijk gemaakt om een droom waar te kunnen maken; om passie voor een hip, betaalbaar interieur te kunnen combineren met de verkoop van meubels en asseccoires met het oog op duurzaamheid. Zoals Vintage Point zou zeggen: “Waarom nieuw kopen als er al genoeg moois is!”
Reactie plaatsen
Reacties